Спаси София и МТК ГРОУП ООД
Личната вендета на Борис Бонев и как Столичния Общински Съвет спря Спаси София да похарчи 22 милиона лева от парите на софиянци за следващите четири години .
Борис Бонев и неговите съдружници от Спаси София години наред се опитват да злепоставят транспортния оператор МТК ГРОУП ООД, поднасяйки на обществото и на гражданите на София изопачени финансови показатели, манипулирани изчисления за печалби и евентуални ползи, прикриване на действителното състояние и обективните възможности на Столичен автотранспорт ЕАД, както и откровени лъжи. Дилетантските математически занимания на общинските съветници на СС не просто будят тревога и недоумение, но опитите да разчистят личните си вражди, стават опасни и гражданите на София и столичния автотранспорт.
Три са аргументите, които те изтъкват във всичките си медийни изяви, постове и говорене, срещу частното дружество обслужващо северни автобусни линии на гр. София
-
ЦЕНАТА на км пробег на която вози Столичен автотранспорт ЕАД и частният превозвач МТК ГРОУП ООД.
Общинското дружество получава финансиране по ДВА НАЧИНА: Финансова рамка определена за годината от Столична община за заплащане на предвидения годишен пробег и Заеми които ежегодно се отпускат от СОС за изчистване на натрупани задължения на Столичен Автотранспорт към доставчици, но които не влизат в предвидените средства по Финансовата рамка за годината. Ако вземем за пример последните четири години, цифрите са следните: за 2021г., 2022г., 2023г. и 2024г. общинското дружество е получило заеми в размер на 32,38 млн. лв., отделно е натрупало задължение от 22,3 млн. лв. Нито заемът от Столична община ще бъде върнат, нито задълженията ще бъдат изчистени от Столичен автотранспорт ЕАД, т.е. тези суми ще се прибавят към вече разплатеното по финансова рамка на общинския оператор. И ще бъдат платени от всички нас Математиката I която много бяга на съдружниците от Спаси София придобива следното обективирано в числа изражение по години:
• 2021 г. – платени на Столичен автотранспорт ЕАД 4,15 лв./км пробег срещу 3 лв./км на МТК ГРОУП ООД
• 2022 г.– платени на Столичен автотранспорт ЕАД 5,31 лв./км пробег срещу 3,91 лв./км на МТК ГРОУП ООД
• 2023 г.– платени на Столичен автотранспорт ЕАД 5,13 лв./км пробег срещу 4,82 лв./км на МТК ГРОУП ООД
• 2024 г.– платени на Столичен автотранспорт ЕАД 5,51 лв./км пробег срещу 4,88 лв./км на МТК ГРОУП ООД
Това е сравнението с частния оператор, който не получава заеми от Столична община, нито може да разчита задълженията му към доставчици да бъдат покрити от общината, а му се плаща единствено по финансовата рамка определена за Столичен автотранспорт ЕАД намалена с 5%.
Това означава , Сборувано за последните четири години ,че частният оператор е спестил, возил по-евтино от Столичен автотранспорт ЕАД-22,670 млн. лв. на гражданите на София по възложената му от кмета транспортна задача, сравнено ако това се беше извършвало от общинското дружество!
-
Относно изпълнението на транспортната задача.
Тук сравнението е много по-лесно и просто. Само за 2024г. Столичен автотранспорт ЕАД има неизвършени 12 хил./бр. курсове срещу….95 бр. неизвършени за цялата 2024г. от частния оператор.
Нашето дружеството има по-добро изпълнение на разписанията и транспортната задача 126,3 пъти.
-
Относно печалбата на частния оператор.
МТК ГРОУП ООД е спечелил обществена поръчка на км. пробег за направените от нас инвестиции и разходи за ремонти, заплати, поддръжка и печалба. Всички отчети са ни публични работим на светло и нашата работа се вижда ежедневно от всички софиянци.
Тук вече идва място да се посочи и един факт, който удобно се пропуска и не е известен на обществеността и гражданите на София.
Коя е причината за ненавистта на съветниците от Спаси София към транспортния оператор МТК ГРОУП ООД и непрекъснатите им опити да злепоставят дружеството посредством изопачаване на финансовите показатели и откровеното им манипулиране.
Причината е, че собствениците на МТК ГРОУП ООД са и собственици на търговската марка "Спаси София" и отказаха да я прехвърлят на Бонев и компания, които се нуждаеха от нея за извършване на политическа и стопанска дейност. От това следва, че общинските съветници от СС са в условията на конфликт на интереси по отношение на предложенията и гласуванията в общинския съвет, касаещи частния транспортен оператор.
МТК ГРОУП е българска компания, специализирана в предоставянето на транспортни услуги в София. От 2016 г. тя обслужва 16 обществени автобусни линии в северната част на столицата. През февруари 2025 г. Столичният общински съвет удължи договора с МТК ГРОУП до 2029 г.
Компанията поставя акцент върху екологията и комфорта на пътниците. Средната възраст на автобусния им парк е седем години, като всички превозни средства отговарят на екологични стандарти Евро 6. Всички автобуси са оборудвани с климатици и са достъпни за граждани в неравностойно положение.
МТК ГРОУП разполага с модерен сервиз, в който работят над 20 висококвалифицирани специалисти, гарантиращи сигурността на превозите. Компанията осигурява високи заплати и социални придобивки за своите служители, като заетите на трудов договор надвишават 300 души.